FAQ
Hvornår modtager jeg varen?
Levering sker hurtigst muligt, ca. 1-3 dage efter bestilling afgivet inden kl. 11.00. Bor du på Bornholm, Anholt, Læsø eller en anden ikke-brofast ø, kan der pga. færgen være en ekstra dags leveringstid. Vi gør opmærksom på, at enkelte varer, der f.eks. sendes direkte fra leverandøren, kranleveringer eller ATV’er/maskiner der skal samles på værkstedet kan have en længere leveringstid.
Returnering af varer
I forbrugerkøb har køber 14 dages fortrydelsesret i henhold til lov om visse forbrugeraftaler. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Du skal senest 14 dage efter modtagelse af varen meddele os, at du ønsker at returnere varen - brug gerne dette fortrydelsesskema eller send en mail til [email protected]. Du kan ikke fortryde et køb ved blot at nægte at modtage varen.
Du kan læse mere om returnering her.
Udsolgte varer
Skulle en vare være udsolgt, sætter vi den i restordre til dig, og så snart varen er på hylden igen, sender vi den til dig - selvfølgelig uden meromkostning for dig. Har du spørgsmål om en vares leveringstid, kan du kontakte os på tlf. 7021 2626 eller sende en mail til [email protected]
Ændring af leveringsadresse
Hvis du ønsker at få dine varer leveret til f.eks. din arbejdsplads eller hos naboen, gøres dette ved at vælge ’anden leveringsadresse’ i forbindelse med køb på webshoppen
Reklamation
Handelskøb: Køber skal give skriftlig meddelelse om fejl/mangler direkte til PL uden ugrundet ophold dog senest tre dage efter manglen er opdaget eller burde have været opdaget. Meddelelsen skal indeholde en specifikation af manglen. Såfremt køber ikke underretter PL om en mangel inden for de angivne frister, mister køber sin ret til at fremsætte krav i anledning af manglen. I tilfælde af reklamation er køber ikke berettiget til at returnere varen til PL uden forudgående skriftlig accept. Ethvert mangelskrav skal uanset art være gjort gældende senest 24 måneder efter leveringstidspunktet. Undlader køber dette, kan køber ikke efterfølgende påberåbe sig manglen. PL’s ansvar for fejl og mangler er altid og i enhver situation begrænset til, efter PL’s valg, enten at foretage omlevering, afhjælpning eller at meddele køber et af PL fastsat rimeligt forholdsmæssigt afslag. Køber kan ikke gøre andre mangelsbeføjelser gældende.
Forbrugerkøb: Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Som forbruger har du 24 måneders reklamationsret. De første 12 måneder er der en formodning for at en mangel var til stede fra start. De sidste 12 måneder er det dig, der skal sandsynliggøre at manglen var der fra start. Er reklamationen berettiget, kan du enten få varen ombyttet, repareret, eller få et afslag i prisen / pengene retur, alt afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" (senest indenfor 2 måneder) efter du har opdaget manglen. Reklamationen skal være berettiget, dvs. manglen på varen må ikke være opstået af f.eks. forkert brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Er reklamationen berettiget, refunderer vi - indenfor rimelighedens grænser - dine fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
P. Lindberg
Sdr. Ringvej 1
6600 Vejen
Ved returnering bedes du oplyse så detaljeret som muligt hvad problemet er. Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Kontakt gerne vores tekniske afdeling inden returnering på 7696 2326.
Transportskader
Har du modtaget dine varer hvorpå der er sket skade i forbindelse med transporten, skal du kontakte os på tlf. 7021 2626 eller sende os en mail til [email protected]