Fri fragt på ordre over 2.500 kr. inkl. moms Dag til dag levering 14-dages fuld returret
Tlf. 70 21 26 26, Hverdage 8:00-16:00

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
P.Lindberg A/S
CVR-nr. 2590 3110
Sdr. Ringvej 1, 6600 Vejen
[email protected]
Telefonnummer: 7021 2626


Anvendelse og gyldighed
Ethvert salg fra P. Lindberg A/S (herefter benævnt PL) er underlagt nærværende salgs- og leveringsbetingelser, medmindre disse er fraveget ved udtrykkelig skriftlig aftale. Købers angivelse af særlige vilkår i udbudsmateriale, ordre m.v. er ikke bindende for PL, medmindre PL skriftligt har accepteret dette.


Tilbud/ordre
I handelskøb kan annullering af en ordre kun ske med PL’s skriftlige godkendelse.


Fortrydelsesret
I forbrugerkøb har køber 14 dages fortrydelsesret i henhold til lov om visse forbrugeraftaler. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Du skal senest 14 dage efter modtagelse af varen meddele os, at du ønsker at returnere varen - brug gerne dette fortrydelsesskema eller send en mail til [email protected]. Du kan ikke fortryde et køb ved blot at nægte at modtage varen.


Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.


Varens stand, når du sender den retur
Returneres varen i ubrudt emballage og ubrugt, refunderes det beløb, du har betalt for varen. Har du taget varen i brug og den har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, vil PL foretage en vurdering af varens værdiforringelse og herefter kun refundere det beløb, der svarer til forskellen mellem værdiforringelsen og den pris, du har betalt for varen. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Hvis du fortryder dit køb, skal varerne tilbageleveres til:
P. Lindberg A/S
Sdr. Ringvej 1
6600 Vejen
Mrk: Vare retur

Ovenstående adresse benyttes også ved returnering af varer i forbindelse med reparation / reklamation.


Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb tilbage, du har indbetalt til os. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.


Returnering
Du skal selv betale for at returnere varen. Ved returnering af en vare skal du sørge for, at varen er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for pakken / varerne, indtil vi modtager dem. Gem derfor din postkvittering / dit track-and-trace nummer, og tag gerne et foto af retur pakken/pallen. Du skal afsende varer, der returneres, senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du har fortrudt dit køb. For at lette ekspeditionen skal du vedlægge en kopi af din ordrebekræftelse eller faktura, og du må også meget gerne benytte dig af vores fortrydelsesskema som du kan sende med varen. Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
For information om hvad det koster dig at sende varer retur, bør du undersøge priser hos de forskellige udbydere. Alt efter pakkens størrelse / vægt, og i visse tilfælde adressen, returpakken afsendes fra, er der i Danmark forskellige takster. Vi foreslår dig at undersøge f.eks. Post Danmarks, Brings, GLS' og andres hjemmesider for priser på returnering af pakker / paller.
Vi henviser til flg. hjemmesider:
Post Danmark
Bring
GLS

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Alle større varer såsom, slagleklipper, ridebanehegn, drænslanger, hegn/låger, ATV m.v. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 5.000 kr.


Priser, fragt m.v
PL’s priser vises både inkl. og ex. moms og fragt, og er dagspriser. Når du handler på vores hjemmeside indgås aftaler på dansk.
PL tager forbehold for: force majeure.


Leveringsbetingelser
Hovedregel: Levering sker hurtigst muligt, ca. 1-3 dage efter bestilling afgivet inden kl. 11.00. Vi gør opmærksom på, at enkelte varer, der f.eks. sendes direkte fra leverandøren, kranleveringer eller ATV’er/maskiner der skal samles på værkstedet kan have en længere leveringstid. Ved køb under 2.000,- kroner ex. moms / 2.500,- inkl. moms betales for forsendelsen 60,- ex. moms / 75,- kr. inkl. moms. Ved køb over dette beløb er standard forsendelser indenfor Danmarks grænser, dog ikke Grønland og Færøerne, inkluderet i prisen. Der er intet ekspeditionsgebyr.

Vi leverer med PostNord og Danske Fragtmænd, ud fra varens størrelse og vægt. Alle forsendelser leveres som flexlevering, vi sender ikke til pakkeshop. Leveringen er til kantsten, uden indbæring.

Varer leveret med Danske Fragtmænd, sættes kun på kørefast underlag. I tilfælde hvor vognmanden ikke kan køre hen til ejendommen pga. træer etc. sættes forsendelsen ved indkørslen.

P. Lindberg forbeholder sig ret til uden yderligere varsel at ændre priser på forsendelsesomkostninger og fragtbetingelserne generelt, dog ikke på allerede igangværende ordrer.


Betaling
Ved kreditkøb er købesummen forfalden til betaling 14 dage efter levering. Faktura med betalingsoplysninger sendes med varen eller via mail. Betaling bedes foretaget med de medsendte oplysninger eller ved bankoverførsel, eventuelt via homebanking. Vi gør opmærksom på, at benytter du bankoverførsel, er du ikke beskyttet af den såkaldte indsigelsesordning, som kun er gældende ved betaling med kreditkort.

PL forbeholder sig ret til at forlange forudbetaling i erhvervskøb og privatkøb i de tilfælde hvor der ikke foreligger en Mobilepay eller kortbetaling.

Alle kunder, der køber på kredit hos PL, kreditvurderes løbende og første gang ved første ordre. Vurderingen sker gennem Experian (tidligere RKI). Personer under 18 år kan ikke købe på kredit. Betaler køber ikke i rette tid, kan PL fra forfaldsdagen kræve betaling for renter i henhold til lov om renter ved forsinket betaling m.v. samt rykkergebyr. Køber er uberettiget til at tilbageholde nogen del af købesummen som sikkerhed for opfyldelse af eventuelle modkrav vedrørende andre leverancer, idet sådan tilbageholdelse vil være at betragte som væsentlig misligholdelse af aftalen. Kortbetaling kan benyttes på Internettet, og vi tilbyder betaling med flg. korttyper:

  • Dankort
  • VISA
  • VISA electron
  • Mastercard
  • Maestro

 Der tages ikke gebyr ved betaling på www.p-lindberg.dk, og beløbet hæves naturligvis først på dit kort, når varerne sendes fra P. Lindberg. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Vi samarbejder med Klarna om at tilbyde dig flere betalingsmetoder ved køb af varer hos os. Sammen med Klarna gør vi det enkelt at shoppe. Læs mere her

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos Klarna.


Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. Levering m.v. PL tilstræber, at levering sker hurtigst muligt, ca. 1-3 dage efter bestilling afgivet inden kl. 11.00. Levering skal dog senest ske inden for rimelig tid. Ved forsinkelse fra PL’s side kan køber i handelskøb kun gøre misligeholdelsesbeføjelser gældende, såfremt forsinkelsen strækker sig ud over 30 dage, efter levering burde være sket. Køber kan i så fald vælge at kræve aftalen gennemført til en ny leveringsdato eller annullere ordren. Køber kan ikke gøre andre misligeholdelsesbeføjelser gældende over for PL. PL er ikke ansvarlig overfor køber, når force majeure omstændigheder indtræder og hindrer eller udsætter opfyldelse af aftalen. I dette tilfælde er PL berettiget til at udskyde levering, indtil opfyldelseshindringen er ophørt eller alternativt ansvarsfrit annullere aftalen helt eller delvist.


Undersøgelsespligt
I handelskøb er køber forpligtet til straks ved modtagelsen af en vare at foretage fornødne undersøgelser til konstatering af eventuelle mangler. Ved synlige transportskader kontakt P. Lindberg med det samme på tlf. 7021 2626.


Reklamation og ansvar
Handelskøb: Køber skal give skriftlig meddelelse om fejl/mangler direkte til PL uden ugrundet ophold dog senest tre dage efter manglen er opdaget eller burde have været opdaget. Meddelelsen skal indeholde en specifikation af manglen. Såfremt køber ikke underretter PL om en mangel inden for de angivne frister, mister køber sin ret til at fremsætte krav i anledning af manglen. I tilfælde af reklamation er køber ikke berettiget til at returnere varen til PL uden forudgående skriftlig accept. Ethvert mangelskrav skal uanset art være gjort gældende senest 24 måneder efter leveringstidspunktet. Undlader køber dette, kan køber ikke efterfølgende påberåbe sig manglen. PL’s ansvar for fejl og mangler er altid og i enhver situation begrænset til, efter PL’s valg, enten at foretage omlevering, afhjælpning eller at meddele køber et af PL fastsat rimeligt forholdsmæssigt afslag. Køber kan ikke gøre andre mangelsbeføjelser gældende.

Forbrugerkøb: Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Som forbruger har du 24 måneders reklamationsret. De første 12 måneder er der en formodning for at en mangel var til stede fra start. De sidste 12 måneder er det dig, der skal sandsynliggøre at manglen var der fra start. Er reklamationen berettiget, kan du enten få varen ombyttet, repareret, eller få et afslag i prisen / pengene retur, alt afhængig af den konkrete situation. Du skal reklamere indenfor "rimelig tid" (senest indenfor 2 måneder) efter du har opdaget manglen. Reklamationen skal være berettiget, dvs. manglen på varen må ikke være opstået af f.eks. forkert brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Er reklamationen berettiget, refunderer vi - indenfor rimelighedens grænser - dine fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
P. Lindberg
Sdr. Ringvej 1
6600 Vejen

Ved returnering bedes du oplyse så detaljeret som muligt hvad problemet er. Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Kontakt gerne vores tekniske afdeling inden returnering på 7696 2326.

Klagemulighed: En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet. Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet. EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse [email protected] 

Varen sendes til:
P. Lindberg A/S
Sdr. Ringvej 1
6600 Vejen


Handelskøb og forbrugerkøb
PL er ikke ansvarlig for hverken direkte eller indirekte tab, som en mangel måtte forårsage herunder - men ikke begrænset til - enhver form for skade, der rammer besætning, afgrøder og maskiner eller forårsager driftstab, tabt arbejdsfortjeneste m.v. I forbrugerkøb er købelovens § 80, stk. 1, ikke herved fraveget.


Produktansvar
For produktansvar er PL alene ansvarlig i henhold til de bestemmelser i produktansvarsloven, der ikke kan fraviges ved aftale. PL fraskriver sig ansvar for produktskader på ethvert andet grundlag, herunder - men ikke begrænset til - enhver form for skade på besætning, afgrøder eller maskiner som følge af brug af en vare købt hos PL. Produktansvaret kan beløbsmæssigt ikke overstige dækningen på PL’s produktansvarsforsikring. Køber er forpligtet til uden ugrundet ophold skriftligt at meddele PL, såfremt køber bliver bekendt med, at der er indtrådt skade forårsaget af det købte, at tredjemand påstår, at der er indtrådt skade, eller at der er fare for, at der vil indtræde en sådan skade. I den udstrækning PL måtte blive pålagt ansvar overfor tredjemand, er køber forpligtet til at holde PL skadesløs i samme omfang, som PL’s ansvar er begrænset i henhold til nærværende punkt.


Værneting
Enhver uenighed eller tvist mellem køber og PL afgøres i handelskøb ved PL’s hjemting under anvendelse af dansk ret. Dette lovvalg omfatter dog ikke dansk rets internationalprivatretlige regler. PL kan dog altid vælge at sagsøge køber ved dennes.


Persondatapolitik
Se vores persondatapolitik her


Cookies
Se oversigt over cookies og anvendelse her


Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 24.09.2024